Isnin, 28 September 2009

Cara nak upload dokumen Melalui Blog

Niat sebenar saya membuka blog ini adalah untuk berkongsi maklumat, bahan p&p dan apa sahaja bahan yang berguna sesama cikgu pemulihan khas  tetapi keterbatasan dari segi ilmu nak upload dan jadikan dokumen tu downloadable via this blog menyebabkan hasrat ini tertangguh. Sehinggalah saya terjumpa dengan apa yang ditulis dalam eriyza.via.my tentang hal ini. Saya berharap saudari eriyza mengizinkan saya menyalin apa yang ditulis beliau di sini untuk dikongsi dengan blogger baru seperti saya. Terima kasih. Di bawah ini adalah apa yang dituliskan beliau ;
1. Daftar akaun anda di Scribd.

2. Klik Upload, pilih dan muatnaik fail yang anda kehendaki. Antara format fail yang dibenarkan ialah doc, docx, ppt, pptx, pps xls, xlsx, pdf, ps, odt, odp, sxw, sxi, txt dan rtfTandakan kotak persetujuan termanya. Kemudian klik Upload Docs.

3. Di bahagian Describe Your Documents, anda boleh melengkapkan maklumat yang diminta mengikut kesesuaian. Seterusnya klik Save Changes.

4. Seterusnya skrol ke bawah sehingga ke bahagian Share This Document. Klik Copypada bahagian Embed Code.

5. Masukkan kod tadi ke dalam blog anda dengan menggunakan mod Edit HTML.

6. Preview dan Publish Post jika anda berpuashati dengan hasilnya.




1 comments:

yN crEATioNs berkata...

tqvm sebab ajarkan nie...

Catat Ulasan

 
Copyright 2009 Everlasting Love.... Powered by Blogger
Blogger Templates created by Deluxe Templates
Wordpress by Wpthemesfree